Drepturile pacientului
Potrivit legii nr.46 / 2003, pacienţii au dreptul la îngrijiri medicale de cea mai înaltă calitate de care societatea dispune, în conformitate cu resursele umane, financiare şi materiale.
- Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoană umană, fără nici o discriminare.
- Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum şi la modul de a le utiliza.
- Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identităţii şi statutului profesional al furnizorilor de servicii de sănătate.
- Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor şi obiceiurilor pe care trebuie să le respecte pe durata spitalizării.
- Pacientul are dreptul de a fi informat asupra stării sale de sănătate, a intervenţiilor medicale propuse, a riscurilor potenţiale ale fiecărei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuării tratamentului şi nerespectării recomandărilor medicale, precum şi cu privire la date despre diagnostic şi prognostic.
- Pacientul are dreptul de a decide dacă mai doreşte să fie informat în cazul în care informaţiile prezentate de către medic i-ar cauza suferinţă.
- Pacientul are dreptul să solicite şi să primească, la externare, un rezumat scris al investigaţiilor, diagnosticului, tratamentului şi îngrijirilor acordate pe perioada spitalizării.
- Consimţământul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, păstrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul său, în vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord.
- Toate informaţiile privind starea pacientului, rezultatele investigaţiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidenţiale chiar şi după decesul acestuia.
- Informaţiile cu caracter confidenţial pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul îşi dă consimţământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres.
- În cazul în care informaţiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditaţi, implicaţi în tratamentul pacientului, acordarea consimţământului nu mai este obligatorie.
- Pacientul are acces la datele medicale personale.
- Dreptul pacientului la informaţia medicală.
- Pacientul are dreptul să refuze sau să oprească o intervenţie medicală asumându-şi, în scris, răspunderea pentru decizia sa; consecinţele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului.
- Dreptul la confidenţialitatea informaţiilor şi viaţa privată a pacientului.
- Drepturile pacientului la tratament şi îngrijiri medicale.
- Informaţiile se aduc la cunoştinţă pacientului într-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; în cazul în care pacientul nu cunoaşte limba română, informaţiile i se aduc la cunoştinţă în limba maternă ori în limba pe care o cunoaşte sau, după caz, se va căuta o altă formă de comunicare.
- Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicală fără consimţământul său, cu excepţia cazurilor în care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului şi evitării suspectării unei culpe medicale.
Obligatiile pacientului
- Obligaţia de a se conforma programului unitatii sanitare - program de masă, program de administrare a tratamentului,de odihnă a celorlalţi pacienţi.
- Obligaţia de a nu consuma băuturi alcoolice.
- Să creeze o atmosferă de înţelegere şi întrajutorare între pacienţi , de respect reciproc, de respectare a personalului medical , auxiliar.
- Să păstreze ordinea şi curăţenia.
- Să nu deterioreze bunurile spitalului.
- Să nu părăsească spitalul fără acordul medicului.
- Obligaţia de a purta echipamentul specific spitalului.
|
Anunturi
........................................................
Harta Contact
........................................................
Program vizita spital
........................................................
FISA AUTO
........................................................
Info Nediscriminare
........................................................
DONEAZA SANGE
........................................................
Planificare internare pacienti cronici Programarile se pot face la tel: 0246/211 550, 0246/211 551 solicitand operatorului de centrala interiorul sectiei dorite
........................................................
Asistenta religioasa si spirituala In curtea spitalului,langa sectia neurologie se afla Biserica Spitalului cu hramul Sfintii Arhanghel Mihail si Gavril, unde se desfasoara sfanta liturghie si alte slujbe religioase
........................................................
Formulare
Formular sesizare
Chestionar de feedback al pacientului
........................................................
........................................................
|